neděle 7. února 2016

Happy New Year! Lunar year!🎆🎉

Zdravím,
po dlouhé době opět přiházím s článkem, který by podle mě mohl pár lidí docela i zajímat. Nevím jestli jste to postřehli, ale už druhým rokem se v Praze konala oslava Čínského Nového roku. Je fakt, že tohle označení není přesné, protože se tenhle svátek slaví po celé Asii, ale to je jedno. Loni se akce konala na Staroměstském náměstí, ale pro velký zájem byla letos přesunuta na Výstaviště Holešovice, ke Křižíkově fontáně. Byla jsem se podívat oba dva dny a tady bych vám to chtěla malinko shrnout :)
Zatímco rok 2015 byl rokem dřevěné ovce, rok 2016 se přehupuje do ohnivé opice, tak uvidíme, co se bude dít.


Už u vchodu jsou vidět tradiční čínské lampiony~~~
Dovnitř neustále proudily davy a atmosféra byla opravdu úžasná. První den jsem se sem vlastně vůbec nechystala jít, byla jsem na jiné akci - free hugs, ale zavolala mi kamarádka, jestli bych se k nim nechtěla přidat. Představa čínských oslav mě natolik zlákala, že jsem musela přikývnout, Všichni jsme se sešli u tramvajové zastávky a vydali jsme se dovnitř. Před vchodem do pavilonu nás museli zkontrolovat kvůli bezpečnosti, ale bez problémů jsme prošli. Už jsme se mohli v klidu ponořit do všeobecného ruchu a úžasné atmosféry. Ve vzduchu byl cítit čaj a tradiční čínská jídla. Mohli jste si zde nechat na tvář namalovat jakékoliv znamení čínského zvěrokruhu, nechat se vyfotit se speciálními předměty, ochutnat čínský čaj a jídlo, české pivo, vyzkoušet si kaligrafii, nebose upsat k různým kurzům. No rozhodně jste se nenudili.



Prohlédli jsme si vnitřek areálu a pak se šli kouknout ven, kde probíhal program. Pokud se nepletu tak 3 čínské a jeden český soubor zde předváděli...jak to jen nazvat? Prostě předváděli 'kousky a čísla', kterými v Číně také oslavují příchod nového lunárního roku. Bylo zde k vidění mnoho kousků od žonglování přes akrobatické kousky až po 'umění s bubny' či jak to nazvat. Každopádně bylo co sledovat. Program skončil a my jsme se vydali domů.

Další den jsem se rozhodla tenhle výlet s přáteli zopakovat, navíc i kvůli tomu, že dnes měl být i ohňostroj. Program byl stejný jako včera a tak jsem se malinko nudila, ale i tak jsem byla pořád ohromená tím, co všechno lidé dokážou. Pak přišlo odpočítávání.

Ohňostroj. Věc, na kterou jsem celou dobu čekala. My jsme na místo přišli už notnou dobu dopředu abychom dobře viděli, ale uběhlo nám to docela rychle. Najednou jsme uslyšeli hrát hudbu a podívaná začala. Bylo to úžasné! Tisíckrát lepší než české novoroční ohňostroje! Hrála hudba a pokaždé když jsme si mysleli, že už show skončila začalo nové téma. Stáli jsme s otevřenou pusou a sledovali co se dělo. 
Tahle akce byla podle mně úžasná a příští rok se na ní určitě budu těšit. A co vy? Byl jste se někdo letos podívat na oslavy čínského Nového roku? Chystáte se příští rok? Zlákal vás tenhle článek? A co si o tom všem vůbec myslíte? :) Určitě mi napište do komentářů Váš názor na tyhle akce a oslavy.
Po dlouhé době jsem pro Vás zase s radostí něco napsala, 
Vaše Jee


2 komentáře:

  1. Odpovědi
    1. Děkuji^^ Ano, byl totálně úžasný! Jen mě mrzí, že mi nešla natáčet videa :c takže vlastní nemám :c

      Vymazat